dijous, 26 d’abril del 2012

BROWNIE

Aquesta tarda em venia molt de gust menjar un brownie, o sigui que m'he posat a buscar el meu arxiu de receptes oblidades, i he trobat una recepta que, si mal no recordo, va sortir d'una calçotada a cala Ceci.
És molt senzill i el resultat és sorprenentment bo. O sigui que ens posem mans a la massa.
k
INGREDIENTS:
3 ous el pes dels ous en xocolata (per mi Nestle postres)
el pes dels ous en sucre
100 gr de mantega
80 gr de farina
50 gr de nous

 PROCEDIMENT EN THERMOMIX

 Encendre el forn a 170º. Posar a la Thermomix la papallona i afegir els ous (no us oblideu pesar-los), i el sucre. Programar 5 minuts a 37º i velocitat 3.
Mentrestant fondre en un bol la xocolata i la mantega, jo ho faig al microones, a petits intèrvals per tal que la xocolata no es cremi.
Un cop acabi el temps programat afegir la farina tamitzada i programar 1 minut a 37º i velocitat 3. Un cop acabat el temps afegir la xocolata i la mantega fosa i barrejar bé a velocitat 1 durant 30 segons. Finalment incorporar les anous trossejades i remenar suaument.
 En un motlle previament untat amb mantega posar la massa i cap al forn, durant uns 25 minuts.
 Ja sabeu, la manera de saber si ja està cuit és punjar el centre i que aquest surti net. I ja està preparat per menjar. Val a dir que és millor, si es pot, deixar-lo refredar 10 minuts!!!!

 TRADICIONAL

 A petició d'una companya de feina, que no disposa de la Thermomix, m'atreveixo a escriure la recepta com la faria jo de manera tradicional.

 Encendre el forn a 170º

 Posar una caçola amb aigua al foc i a sobre posar-hi un altre pot o casola, per tal de fer un bany maria. Dins de la caçola que no té l'aigua posar-hi els ous (recorda pesar-los primer) i el sucre i remenar amb ajuda d'un batedor de varilles elèctric per tal que els ous quedin ben blancs i espumosos.

Mentrestant fondre en un bol la xocolata i la mantega, jo ho faig al microones, a petits intèrvals per tal que la xocolata no es cremi.

 Després de batre els ous durant uns 5 minuts afegir la farina tamitzada i les anous i barrejar be.

Seguidament afegir la xocolata i la mantega fosa i barrejar bé.

 En un motlle previament untat amb mantega posar la massa i cap al forn, durant uns 25 minuts.

 Ja sabeu, la manera de saber si ja està cuit és punjar el centre i que aquest surti net. I ja està preparat per menjar. Val a dir que és millor, si es pot, deixar-lo refredar 10 minuts!!!!

 Vane, espero que ho provis i em diguis com t'ha sortit.

1 comentari: